Philip Sempels kondigde vorige herfst via sociale media aan dat zijn tijd bij Crestron ten einde was gekomen. Met zijn indrukwekkende ervaring, bewezen trackrecord en uitgebreid netwerk was het duidelijk dat hij niet lang uit het vertrouwde ecosysteem zou blijven.
Philip is daarnaast ook een actieve partner van de Channel Awards, waar hij al enkele jaren deel uitmaakt van de “Raad der Wijzen”. Als marketingexpert met een sterk netwerk is hij een absolute meerwaarde voor elke editie.
Een rijke carrière in de sector
Sempels begon zijn carrière in 1988 in de Audio Video industrie en passeerde langs Philips, Sharp Electronics en later nog bij Bang & Olufsen, een merk dat bekend staat om zijn hoogwaardige audio-systemen.
In 2001 vond Philip de weg naar de echte ICT distributie. Hij begon bij SDB, dat een jaar later werd overgenomen door Ingram Micro. Samen waren deze ervaringen goed voor 18 jaar dienst, waarin hij verschillende rollen vervulde, variërend van Sales en Business Development tot Senior EMEA Marketing Manager.
In zijn daaropvolgende rol werd hij aangetrokken door het Amerikaanse Crestron als Marketing Director voor Europa. Crestron is in België minder bekend, behalve bij eigenaars van luxejachten of futuristische villa’s die voorzien zijn van high-end video- en domoticasystemen of als premium brand voor high-end video conferencing, content distributie en control technologie voor veeleisende partners.
Terug naar belgische trots
Nu maakt Sempels de overstap naar Barco, een iconisch Belgisch bedrijf dat wereldwijd erkend wordt in hetzelfde high-end segment.
Het is geweldig nieuws voor Kortrijk, waar dit toptalent zich nu bij het team voegt met als functie Global Field Marketing Lead MX.
We zijn bijzonder verheugd om Philip te verwelkomen in ons team voegt Yannic Laleeuwe toe; “Met zijn uitgebreide ervaring in channelmarketing binnen de IT-distributie en zijn recente complementaire expertise aan de ‘vendor’-kant, brengt hij een unieke mix van vaardigheden en inzichten met zich mee”. Deze combinatie maakt hem de perfecte kandidaat om ClickShare verder te laten groeien via het kanaal in de corporate workplace.”Dixit de Workplace Segment Marketing Director aan wie Philip zal raporteren.
Hij zelf voegt toe; “Na verschillende decennia voor Amerikaanse bedrijven te hebben gewerkt, ben ik echt vereerd om nu mijn ervaring en kennis te kunnen aanbieden aan het iconische Barco, een van de weinige Belgische technologie bedrijven met een wereldwijde impactvolle positie in een aantal verschillende domeinen, entertainment, healthcare, control rooms en natuurlijk Clickshare!
ClickShare is het bekroonde draadloze vergadersysteem van Barco voor het houden van videoconferenties en presentaties op een heel simpele en intuitive manier. Het verbindt je laptop met de audio- en videoapparatuur van je vergaderruimte, zodat je je vergadering binnen 7 seconden kunt starten met één klik via de ClickShare Button of App.
ClickShare is beschikbaar in drie varianten: draadloze conferentieoplossingen voor moeiteloze hybride samenwerking, alles-in-één videobars voor scherpe beelden en helder geluid in hybride vergaderingen, en draadloze presentatie oplossingen voor het delen van content in face-to-face vergaderingen.
Philip zal zijn Westvlaams wellicht wat moeten bijschaven maar we zijn vol vertrouwen.
Succes met de nieuwe uitdaging, Philip! Hopelijk wordt het trotseren van de Belgische files een kleinigheid met zo’n inspirerende werkplek.