Bij het begin van het feestjaar van zijn eerste decenium bestaan, kondigt Hewlett Packard Enterprise (HPE) een nieuwe fase in zijn regionale organisatie aan. Het bedrijf gaat voortaan opereren binnen een nieuw gevormde Benelux-cluster, die nauwere samenwerking tussen de drie landen moet stimuleren, zonder daarbij de lokale verankering in België en Luxemburg te verliezen.
Binnen deze herstructurering werd Bart Appelen benoemd tot Sales Director voor België en Luxemburg (Belux). In zijn nieuwe rol krijgt hij de leiding over de verkooporganisatie in beide landen, met als doel de nauwe band met de lokale markt, klanten en partners te behouden.

Hij bedankt in zijn aankondiging op social ook Biljana Weber en Maarten Spijkers, de nieuwe Managing Director voor de Benelux, (voortaan Nederland) voor het vertrouwen, en verwijst naar de steun van Lene Skov en Tine Sonne Kops binnen HPE Networking. Bart benadrukt verder dat de integratie van Juniper Networks de HPE-netwerkstrategie versterkt en nieuwe groeikansen biedt.
Nieuwe Benelux-structuur
HPE Benelux krijgt een nieuwe en duidelijke indeling per domein:
- Maarten Spijkers– Managing Director BeNeLux
- William Boks– Head of Servers
- Gino D’Ippolito– Head of Storage
- Raymond Weltens– Head of Cloud
- Suzanne Wesseling– Head of Services
Voor de Go-to-Market Belux zijn de sleutelfiguren:
- Bart Appelen– Sales Director Belux
- Ann De Groote– Partner Director Belux
De onderliggende managementniveaus zijn volgens voormalige Belux Country manager Stephane Lahaye nog niet officieel bevestigd; verdere aankondigingen volgen binnenkort.
Zelf neemt Lahaye een nieuwe rol op zich als Account Director voor de Europese Instellingen, waar hij verantwoordelijk wordt voor alle activiteiten van HPE bij de Europese instellingen en intergouvernementele agentschappen en dit zijn er heel wat.
Nieuwe fase voor HPE in de regio
Met deze reorganisatie wil HPE zijn aanwezigheid in de regio versterken en de samenwerking tussen de lokale teams in België, Nederland en Luxemburg beter stroomlijnen. Voor de Belgische channelpartners betekent dit vooral continuïteit in het commerciële beleid, maar met meer regionale afstemming en toegang tot een breder netwerk binnen de Benelux.
