Bechtle onthult een gedurfd herontwerp van zijn merkimago om zijn aanwezigheid in de digitale ruimte te versterken.
Bechtle heeft voor het eerst in meer dan 40 jaar een grootscheepse redesign van zijn huisstijl aangekondigd. Het herontwerp, ontwikkeld in samenwerking met de Peter Schmidt Groep, introduceert een nieuw logo en bedrijfsontwerp om de merkherkenning te versterken en een consistente digitale aanwezigheid te garanderen.
Het nieuwe logo bestaat uit een cirkel die in twee delen is verdeeld en symboliseert sterke banden en een samensmelting tussen ervaring en toekomst, mensen en technologie. De centrale ruit, een knipoog naar het oorspronkelijke Bechtle-logo, staat voor openheid naar de toekomst en is geïntegreerd in de algemene grafische taal van het merk. Het herontwerp introduceert ook Bechtle Pro, een exclusief lettertype, en een kleine letter met een kenmerkende schuine hoek van 19 graden.
Het vernieuwde kleurenpalet van Bechtle, een mix van historische en moderne elementen, heeft een krachtige groene tint die het merk onderscheidt in de IT-sector. De primaire kleuren Experience, Progressive en Future Green creëren een frisse, dynamische look, versterkt door accenten van Straight Blue, Energizing Lime en Light Orange. Het nieuwe kleurenpalet voldoet ook aan de toegankelijkheidsnormen die in 2025 van kracht worden, zodat ook visueel gehandicapte gebruikers er gebruik van kunnen maken.
Het nieuwe ontwerp van Bechtle, dat een digital-first benadering benadrukt, bevat moderne ontwerpparadigma’s, animaties en een toegankelijk kleurenpalet, wat de identiteit van het bedrijf als vooruitstrevende IT-partner en werkgever onderstreept. De nieuwe visuele identiteit zal worden geïntroduceerd op de digitale platforms van Bechtle voordat het in 2025 op meer dan 100 Europese locaties wordt uitgerold.
Thomas Olemotz, CEO van Bechtle AG: “Dit redesign verstevigt de positie van Bechtle als vooruitstrevende IT-partner in Europa. Het biedt een onderscheidende en gedenkwaardige visuele identiteit die ons zal helpen onze merkaanwezigheid te vergroten en ons positieve imago te blijven versterken”.
Met dit gedurfde nieuwe design wil Bechtle zijn status als betrouwbaar en innovatief B2B-merk dat de toekomst van IT in heel Europa vorm wil geven, versterken.