Met de introductie van vijf nieuwe partnerjourneys in het Lenovo 360 Global Partner Framework stimuleert Lenovo meer flexibele en schaalbare omzetmogelijkheden voor partners die zich richten op managed services, wereldwijde systeemintegrators, AI, datamanagement en onderwijs.
Lenovo 360 voor Managed Service Providers ( MSP’s), Lenovo 360 voor Global Systems Integrators (GSI’s),Lenovo 360 voor AI, Lenovo 360 voor Data Management, en Lenovo 360 voor Onderwijs zijn de eerste in een reeks onderwerpen om de toegang voor partners verder te stroomlijnen om te verkopen via Lenovo’s portfolio van apparaten, infrastructuur, diensten en oplossingen.
Met de nieuwe uitgebreide trajecten toont Lenovo 360 nu zijn flexibiliteit en maatwerk voor partners in deze snelgroeiende gebieden.
Elk traject omvat vijf belangrijke aanbiedingen binnen het kader:
- Digitale platforms: Hulpmiddelen die partners nodig hebben om te slagen, zoals tools voor verkoopondersteuning, marketing en communicatie die te vinden zijn op Lenovo Partner Hub.
- Training: Leertrajecten, certificeringen en accreditaties die zowel individuen als partnerorganisaties in staat stellen om te groeien in expertise.
- Incentives: Beloningsprogramma’s en financiële structuren die steeds meer voordelen bieden naarmate partners groeien binnen Lenovo 360.
- Gemeenschappen: Fora, adviesraden en evenementen die de samenwerking en het delen van best practices tussen partners en Lenovo-experts bevorderen.
- Marketing: Kant-en-klaar materiaal en middelen om partners te helpen hun producten, oplossingen en diensten bij hun klanten te promoten.
Elk traject zal ook kanaalklare apparaten, infrastructuuroplossingen en service-elementen bevatten.
“Nu industrieën zich steeds meer richten op AI-gestuurde oplossingen, flexibel databeheer en cloudservices, biedt Lenovo 360 partners de tools en training die nodig zijn om aan de vraag van klanten te voldoen en de technologische vooruitgang in deze dynamische segmenten voor te blijven”, zegt Pascal Bourguet, Vice President en Global Channel Chief, Lenovo. “We richten onze inspanningen in eerste instantie op deze snelgroeiende gebieden en zullen in de loop van de tijd extra trajecten blijven aanbieden voor nieuwe verticals, technologieën en routes naar de markt.”
Lenovo 360 for GSI’s, Lenovo 360 for AI, Lenovo 360 for Data Management en Lenovo 360 for Education zullen tegen april 2025 wereldwijd beschikbaar zijn voor partners op Lenovo Partner Hub. Managed Service Providers kunnen vandaag al profiteren van Lenovo 360 voor MSP’s in Canada, de VS, Brazilië, Mexico, UKI, Japan, India en Australië, waar het traject dit jaar beschikbaar is gemaakt.
Naast de op maat gemaakte trajecten kunnen partners de komende maanden ook een reeks nieuwe en bijgewerkte tools en functies voor Lenovo 360 verwachten:
- Via Lenovo 360 Partner Hub krijgen partners de mogelijkheid om hun nieuwsbriefvoorkeuren voor inhoud en frequentie te personaliseren via het nieuwe Lenovo 360 Communications Center. De uitrol zal beginnen in geselecteerde markten, met volledige beschikbaarheid in maart 2025.
- Het nieuwe Lenovo 360 Marketing Center biedt partners een uitgebreid platform voor contentcreatie, geleid door digitale selfservice om campagnes en salesassets eenvoudig aan te passen per doelgroep, wereldwijd beschikbaar vanaf maart 2025.
- Learn and earn’-mogelijkheden voor managed tier-partners worden de komende zes maanden verder gestroomlijnd, met eenvoudig te volgen criteria voor alle programma’s, vereenvoudiging van programmakwalificaties en minder complexiteit tussen elementen.
- De Lenovo 360 Solutions Hub zal ook worden uitgebreid naar 47 markten (momenteel 35: Australië, Brazilië, Bulgarije, Canada, Kroatië, Denemarken, Estland, Finland, Duitsland, Hongkong, Hongarije, India, Ierland, Israël, Kenia, Litouwen, Maleisië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Pakistan, Filippijnen, Portugal, Roemenië, Saoedi-Arabië (KSA), Singapore, Slovenië, Zuid-Afrika, Zweden, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigd Koninkrijk, Oekraïne, Verenigde Staten). Tegen februari 2025 zijn wij België ook aan de beurt samen met Argentinië, Oostenrijk, Chili, Colombia, Frankrijk, Italië, Japan, Korea, Peru, Spanje en Zwitserland met meer dan 50 kanaalklare oplossingen die worden ondersteund in acht talen: Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Portugees, Koreaans en Japans.
Sinds het debuut van Lenovo 360 in 2022 heeft het wereldwijde end-to-end kanaalkader van Lenovo de stimuleringsprogramma’s voor partners met 63% vereenvoudigd, een nieuw uitgebreid platform voor het mogelijk maken van partneroplossingen gelanceerd en meer dan 39.500 individuele certificeringen en meer dan 10.000 accreditaties op partnerniveau afgegeven via het opleidingsprogramma voor partners dat gekoppeld is aan stimuleringsniveaus.
Ga voor meer informatie over Lenovo 360 naar lenovopartnerhub.com/