Econocom, Europees marktleider op het gebied van digitale diensten, pakt uit met een ambitieus strategisch plan met als doel de omzet in de komende vijf jaar te verhogen van €2,8 miljard naar €4 miljard. Het belangrijkste onderdeel van deze strategie bestaat en zal afhangen van en door het netwerk van verkoopagenten van de Groep, een belangrijk middel om de aanwezigheid op de Europese markt uit te breiden en te versterken.
Onder leiding van Jean-Louis Bouchard, voorzitter en oprichter van Econocom, staan deze verkoopagenten, die onafhankelijke bedrijfsleiders zijn, ten dienste van het bedrijf en werken ze rechtstreeks met de klanten van de groep. Met meer dan 40 jaar ervaring in het ontwikkelen van dit unieke verkoopteam is Econocom het enige bedrijf in de digitale sector dat een dergelijk model heeft geïmplementeerd.
“We zijn trots op ons sales agent model, dat een echte strategische kracht voor Econocom vertegenwoordigt,” zegt Jean-Louis Bouchard. “Deze aanpak biedt kandidaten een uitzonderlijke kans om aan de slag te gaan bij een toonaangevend bedrijf en tegelijkertijd te genieten van onafhankelijkheid als ondernemer.”
Om haar groei te ondersteunen, is Econocom op zoek naar ervaren verkopers in haar verschillende activiteiten, waaronder apparatuurdistributie, IT-diensten en verhuur- en recyclingoplossingen. Het doel van dit programma is om hechte relaties en langetermijnvertrouwen op te bouwen met klanten, wat het DNA en de waarden van het bedrijf weerspiegelt.
Chantal De Vrieze, Managing Director van Econocom Belux en directeur van de Econocom Group, onderstreept het belang van dit ambitieuze programma: “Econocom biedt een unieke speeltuin waar getalenteerde verkopers zich kunnen ontplooien en hun creativiteit de vrije loop kunnen laten om klanten oplossingen op maat aan te bieden”.
Met meer dan 80 verkoopagenten die vorig jaar al actief waren bij grote klanten, wil Econocom dit onafhankelijke en wendbare Europese verkoopteam verdubbelen tegen eind 2026. Om deze doelstelling te ondersteunen, zal er in heel Europa een multimediale campagne, met onder andere videogetuigenissen van verkoopagenten, worden uitgerold in landen als Frankrijk, Italië, Spanje, de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Al met al illustreert het strategische plan ‘One Econocom 2024-2028′ Econocom’s streven om voorop te blijven lopen op het gebied van innovatie en tegelijkertijd de relaties met haar klanten te versterken en haar positie als leider op de Europese markt voor digitale diensten te consolideren.