Vanaf september 2024 is Copaco gestart met de distributie van de oplossingen van ControlUp voor real-time monitoring en automatisering van IT-omgevingen, waaronder virtuele desktops en cloudsystemen.
Dit strategische partnerschap stelt de IT-partners van Copaco in de Benelux in staat om eenvoudig toegang te krijgen tot ControlUp’s Digital Employee Experience (DEX)-platform. Deze samenwerking biedt aanzienlijke voordelen, zoals verbeterde eindgebruikerservaringen, kostenbesparing en geoptimaliseerde dienstverlening voor IT-professionals.
Bart Keijzers, Manager Datamanagement & Security bij Copaco, benadrukt de waarde van DEX-oplossingen:
“DEX staat momenteel in de spotlight, en terecht. Dankzij deze oplossingen kunnen werknemers soepel, productief en met meer tevredenheid werken in hun digitale werkomgeving. Dit vermindert de hoeveelheid IT-supporttickets aanzienlijk en voorkomt frustraties bij de gebruikers. Voor Managed Service Providers (MSP’s) is dit een uitgelezen kans om de eindgebruikerservaring van hun klanten te verbeteren, wat uiteindelijk resulteert in een hogere waardering van hun IT-diensten.”
Het DEX-platform van ControlUp biedt bedrijven uitgebreide monitoring en probleemoplossing van virtuele omgevingen. Het kan bovendien Microsoft Intune versterken door real-time monitoring en prestatie-analyse te combineren met Intune’s apparaatbeheer en beveiligingsfuncties. Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring en een verlaging van de IT-kosten.
James Dunn, Channel Director bij ControlUp, licht toe:
“Onze nieuwe channel-first benadering, geïntroduceerd in 2024, plaatst partners en distributeurs centraal in onze groeistrategie. Copaco’s bewezen proactieve aanpak en expertise in het aanbieden van complete IT-oplossingen maakt hen de ideale partner voor onze marktuitbreiding in de Benelux.”
Het partnerschap stelt IT-partners van Copaco in staat om hun zichtbaarheid op IT-omgevingen te vergroten, het beheer van virtuele desktopinfrastructuren (VDI) te optimaliseren en hybride werkmodellen beter te ondersteunen. Dit komt niet alleen de efficiëntie van hun eigen diensten ten goede, maar verbetert ook de ervaring van de eindgebruiker.
Over ControlUp
ControlUp herdefinieert de Digital Employee Experience (DEX) door real-time inzicht te bieden waarmee problemen tot 20 keer sneller worden opgelost, ongeacht het type werkplek of locatie. De oplossingen van ControlUp stellen IT-teams in staat om proactieve verbeteringen door te voeren in plaats van enkel problemen op te lossen. Met behulp van AI-gedreven tools verbeteren ze de productiviteit van zowel IT-teams als medewerkers. ControlUp bedient bijna 2.000 klanten wereldwijd, waaronder meer dan een derde van de Fortune 100-bedrijven.