Barracuda intensiveert het Barracuda Partner Success-programma, dat is ontworpen om de partnermarges en winstgevendheid van channel partners en distributeurs te verhogen, terwijl ze meer technische ondersteuning krijgen.
De nieuwe investeringen in het wereldwijde Barracuda Partner Success-programma omvatten:
Verbeterde partnercompensatiemodellen: Introductie van nieuwe kortingen voor top-tier partners en uitbreiding van interne aanbiedingen om meer mogelijkheden te creëren voor partners om hun inkomsten te maximaliseren.
Versterking van distributie: Implementatie van nieuwe compensatiemodellen ter ondersteuning van langetermijngroei voor partners, zodat ze beter gepositioneerd zijn om nieuwe klanten aan te trekken.
Verbetering van partnerverkoop- en technische trainingen: Introductie van vier nieuwe technische certificeringscursussen voor partners en uitbreiding van technische tools. Dit omvat onder andere het vereenvoudigen van het proces voor partners om aangepaste, traceerbare links naar de Barracuda Email Threat Scanner te maken en toegang te krijgen tot rapporten over klantscans.
Alain Luxembourg, Vice President Benelux and Nordics bij Barracuda, benadrukt de toewijding van het bedrijf om partnerperspectieven beter te begrijpen: “We zijn een bedrijf dat zich voor 100% richt op het kanaal en willen graag in de schoenen van onze partners staan om hun behoeften beter te begrijpen. We noemen dit ‘partnerempathie’. Slechts drie maanden na de lancering van ons wereldwijde Partner Success-programma introduceren we nu belangrijke verbeteringen aan het programma, waardoor onze partners hun succes kunnen maximaliseren met behulp van de partner multiplier, wat leidt tot meer winstgevendheid wanneer ze met Barracuda de markt betreden.”
Naast investeringen in de winstgevendheid van partners introduceert Barracuda ook een nieuwe korting op Premier-niveau voor top-tier partners. Dit programma, gestructureerd rond het LAER-model (Landen, Adopteren, Uitbreiden en Behouden & Vernieuwen), heeft tot doel de winstgevendheid van partners te stimuleren door verschillende stadia te belonen, van het binnenhalen van nieuwe klanten tot het behouden ervan door waardevolle ondersteuning bij vernieuwingen.
“Deze nieuwe korting komt voort uit recente besprekingen met ons Partner Advisory Board en markeert een belangrijke mijlpaal voor Barracuda in het erkennen van top-presterende partners wereldwijd,” voegt Luxembourg toe.
Investeringen Zorgen voor Groei en Succes voor Barracuda en Zijn Partners
Het Barracuda Partner Success-programma werd gelanceerd in december 2023, met als doel het succes van partners wereldwijd te waarborgen via twee kernelementen: het gedeelde succesmodel en partnerflexibiliteit. Recente investeringen in het succes van partners hebben geleid tot een groei van 14% in jaarlijks terugkerende omzet (ARR) voor SaaS-oplossingen en een groei van 17% in ARR via de MSP-activiteiten van Barracuda. Het aantal hybride partners groeit ook.
“De nieuwe investeringen van Barracuda in distributie zijn een duidelijke indicatie van hun toewijding aan het succes van partners en hun focus op distributie,” zegt Jessica McDowell, SVP High Growth Business Development & Strategy bij TD SYNNEX. “We zijn er trots op om samen met Barracuda onze gezamenlijke partners te helpen voldoen aan de diverse behoeften van klanten via de cloud-first cybersecurityoplossingen van Barracuda.”
Partners die deelnemen aan het wereldwijde Barracuda Partner Success-programma profiteren van een duidelijk pad naar succes op de niveaus Premier, Preferred en Authorized. Resellers die meer willen weten over de kenmerken en voordelen van het Barracuda Partner Success-programma kunnen terecht op www.barracuda.com/partners.