Barracuda, een toonaangevende speler in de cybersecuritywereld, heeft vandaag de lancering aangekondigd van het Barracuda Partner Success Program. Dit nieuwe wereldwijde partnerprogramma is ontworpen om de succeskansen van partners te vergroten en is gebaseerd op twee kernprincipes: het behalen van gezamenlijk succes en het bieden van meer flexibiliteit aan partners. Een opvallend kenmerk van het programma is de ondersteuning voor partners die de markt benaderen op verschillende manieren, zoals resellers, MSP’s of via marktplaatsen. Partners die Barracuda-oplossingen doorverkopen, worden beloond voor hun totale Barracuda-activiteit, ongeacht de gekozen marktbenadering, en kunnen profiteren van voordelen en middelen op basis van hun totale verkoopbijdrage.
Empathie met Partners
Jason Beal, Vice President, Worldwide Partner Ecosystems bij Barracuda, benadrukt het belang van empathie met partners bij de ontwikkeling van het nieuwe programma: “We hebben ons in de schoenen van onze partners geplaatst om hun behoeften beter te begrijpen en de beste go-to-market strategie te ontwikkelen. Partnerempathie is een must. Uiteindelijk willen we onze partners meer mogelijkheden bieden om te voorzien in de continu veranderende behoeften van klanten op het gebied van technologische oplossingen.”
Gezamenlijk succes en wendbaarheid
Het Barracuda Partner Success Program is ontworpen om de complexiteit te verminderen en partners te belonen voor hun toewijding aan Barracuda. Het omvat voordelen, vereisten en beloningen die zijn afgestemd op het ‘LAER’-model van klantsucces: ‘Land, Adoption, Expansion, and Retention and renewal’. Dit nieuwe partnerprogramma ondersteunt partners met verschillende bedrijfsmodellen, waardoor ze hun bedrijf kunnen uitbreiden en hun klantenkring kunnen vergroten, terwijl ze klanten helpen zich te beschermen tegen securitydreigingen.
Nieuwe tools voor partnerschap
Met de introductie van het Barracuda Partner Success Program introduceert Barracuda ook een certificering voor klantsucces. Hiermee kunnen sales- en customer success-medewerkers de klantloyaliteit verbeteren, de klanttevredenheid verhogen en de verkoop stimuleren. De nieuwe enablement-tracks in het programma stellen resellers in staat hun bedrijf te laten groeien, ongeacht of ze optreden als reseller, MSP of cloud marketplace-partner.
Jason Beal vervolgt: “We zien een groeiend aantal resellers dat een hybride bedrijfsmodel hanteert en Barracuda daarbij inschakelt. Via het Barracuda Partner Success Program hebben resellers toegang tot sales- en marketingtools die laten zien hoe hyperscalers hun klanten kunnen voorzien van gezamenlijke oplossingen die zijn ontworpen voor de moderne IT-omgevingen van vandaag.”
Betere betrokkenheid met partners
Naast het Barracuda Partner Success Program introduceert Barracuda nieuwe functies in zijn Partner Portal om de betrokkenheid van partners te vergroten. Beal benadrukt: “We investeren om de partnerbetrokkenheid naar een hoger niveau te tillen en onze partners te helpen sneller en eenvoudiger toegang te krijgen tot Barracuda’s oplossingen- en dienstenaanbod, certificeringen en meer.”
Vanaf 5 januari 2024 kunnen partners die deelnemen aan het Barracuda Partner Success Program profiteren van de vernieuwde niveaus Premier, Preferred, Authorized en Affiliate. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheden en voordelen van het Barracuda Partner Success Program is beschikbaar op de Barracuda Partner Portal.